środa, 8 lutego 2017

Parówki po węgiersku

Dziś mam dla Was kolejny wytrawny wpis, ale obiecuję, że już następny będzie na słodko :) Ta potrawa powstała na szybko z tego co znalazłam w lodówce. Sprawdzi się jako lekki obiad, przystawka czy też kolacja. Jest naprawdę łatwe i szybkie w przygotowaniu :)





Składniki:  
  • 1/2 kg cienkich parówek, 
  • 1/2 kg pieczarek, 
  • 1 duża cebula, 
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego, 
  • 2 łyżki mąki pszennej, 
  • 1/3 szklanki kwaśnej śmietany, 
  • sól, pieprz, 
  • ostra papryka, 
  • zioła prowansalskie, 
  • natka pietruszki, 
  • olej do smażenia, 
  • 2 szklanki rosołu.

Wykonanie:
 
Pieczarki obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na odrobinie oleju. Cebulę obrać, pokroić w kostkę i dodać do pieczarek, dusić, aż cebula się ładnie usmaży. Dodać parówki pokrojone na półplasterki i zalać rosołem. Można w razie potrzeby dolać odrobinę wody. Gotować około 10 minut na małym ogniu.
Dodać przecier pomidorowy. Mąkę rozrobić z odrobiną wody, dokładnie wymieszać i wlać do parówek. Śmietanę zagęścić kilkoma łyżkami gotującego się wywaru, po czym wlać ją do parówek. Na koniec doprawić do smaku. 
Przed podaniem można posypać świeżą natką pietruszki.




                                                                             Smacznego:)) 
 

3 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie:) moja córka będzie zachwycona tym przepisem bo to największa miłośniczka parówek jaką znam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. To wygląda nieźle. Zapisuję sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleś mi smaka narobiłaś na takie danie ;)

    OdpowiedzUsuń