czwartek, 13 marca 2014

Żeberka w nowym piwie jeżynowym Somersby

Dzięki uprzejmości Lorda Somersby zostałam wybrana do przetestowania nowego smaku piwa Somersby "Blackberry Beer Drink", które niebawem pojawi się w sklepach. Jako jedna z nielicznych osób, miałam okazję wypróbować je przed wprowadzeniem na rynek:


Najnowsze piwo Somersby o smaku jeżynowym wygląda właśnie tak:







To, co pewnie zauważyliście jest przeznaczone specjalnie dla mnie:))) Bardzo mile zaskoczyło mnie moje nazwisko na etykiecie.
Teraz pokażę Wam zawartość paczki jaką otrzymałam. W środku znajdowały się 4 butelki piwa Somersby Blackberry oraz gadżety: szklanka do piwa, torba na laptopa, myszka do komputera, smycz, otwieracz do piwa i długopis oraz balony.



Piwo nie jest mocne, ma tylko 4,5%alkoholu, ale jak dla mnie w sam raz:) Nie jestem wielbicielką piwa, to jednak wyjątkowo mi zasmakowało. Ma lekko słodki, jeżynowy smak, nie jest gorzkie i ma wspaniały kolor. Smakiem bardziej przypomina oranżadę niż piwo, jednak nie jest tak mocno gazowane.





























Gdy tylko piwo pojawi się na sklepowych półkach, na pewno znajdzie się na liście moich zakupów:)



Jeszcze nigdy nie robiłam żeberek w piwie, dlatego gdy tylko się dowiedziałam, że dostanę piwo do testowania, wiedziałam, że nadszedł czas by coś takiego przygotować.
A oto przepis...


Żeberka w piwie jeżynowym


Składniki:
  • 500g żeberek wieprzowych, 
  • 200ml piwa o smaku jeżynowym Somersby,
  •  2 liście laurowe, 
  • 5 ziaren jałowca, 
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki, 
  • 1/2 łyżeczki bazylii, 
  • 1/2 łyżeczki majeranku, 
  • 2 ząbki czosnku, 
  • sól, pieprz.

Wykonanie


Mięso umyć, osuszyć i podzielić na porcje. Oprószyć z obu stron solą i pieprzem.
W moździerzu utrzeć ziarna jałowca z papryką, bazylią, majerankiem i posiekanym drobno czosnkiem. Mieszanką natrzeć mięso. Ułożyć w pojemniku próżniowym, zalać piwem, dodać liście laurowe. Szczelnie zamknąć, odstawić do lodówki na około 2 godziny.
Następnie wyjąć mięso z marynaty i smażyć na patelni grillowej lub opiekać na grillu przez około godzinę, w między czasie obracając i często smarując pozostałą marynatą.







Żeberka są soczyste, dobrze wysmażone, lekko słodkie i pikantne zarazem. Jeżynowe piwo doskonale do nich pasuje... Ja smażyłam je na patelni grillowej, ale latem na pewno przygotuję je w ten sam sposób i opiekę na grillu. Z pewnością będą jeszcze bardziej smaczne:)))


                                                       Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Super pomysł na podanie żeberek :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. łał, super i prezent i żebereczka mniamm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezenty świetne :) i żeberka pyszne, aż by się zjadło kawałek !

    OdpowiedzUsuń