piątek, 8 listopada 2013

Placuszki z kaszy manny - bez mąki!

Po raz kolejny synek zażyczył sobie placuszki, lecz od razu zaznaczył "ale inne":) Nie pozostało mi nic innego jak poszperać w szafkach i stworzyć coś pysznego i oryginalnego:) Niestety z braku mąki musiałam się nieźle nakombinować. I w taki oto sposób powstały bardzo smaczne placuszki na bazie kaszy manny z dodatkiem miodu i serka wiejskiego oraz lubianych przez mojego synka rodzynek...




Składniki:
1 i 1/2 szklanki kaszy manny,
szklanka letniego mleka,
2 jajka,
2 łyżki serka wiejskiego,
2 łyżki miodu,
szczypta soli,
łyżeczka proszku do pieczenia,
2 łyżki rodzynek (użyłam Kresto),
łyżeczka cynamonu. 



 Przygotowanie


Kaszę dodać do mleka, wymieszać. Dodać szczyptę soli, proszek do pieczenia, cynamon, rodzynki i miód. Wymieszać. Wbić jajka, dodać serek wiejski, zmiksować do połączenia się składników. Ciasto odstawić na 15minut, by kasza napęczniała. 
Następnie wymieszać, jeśli ciasto jest za gęste dolać odrobinę wody.
Kłaść łyżką porcje ciasta i smażyć z obu stron na gorącym oleju. 
Podawać z ulubioną konfiturą lub oprószone cukrem pudrem.









                                       Smacznego:)
 

3 komentarze:

  1. bardzo fajne wyszły placuszki, manna ostatnio u mnie w odstwace, to może ją wyciągnę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł i wyglądają smakowicie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki:) Zuifk koniecznie ją wyciągnij!!

    OdpowiedzUsuń