wtorek, 24 września 2013

Gulasz z kurkami i ... wycieczka na Kaszuby

W lasach wysyp grzybów, nie może więc ich zabraknąć w moich potrawach:) Mój mąż uwielbia gulasz, dlatego przygotowałam to danie w wersji jesiennej z dodatkiem świeżych kurek (moich ulubionych:)) Wzbogaciłam je o kilka składników i aromatycznych ziół i powstało pyszne danie. Danie bardzo smaczne, sycące i rozgrzewające. Polecam!





Składniki:
1/2 kg szynki wieprzowej bez kości,
1/2 kg polędwicy wołowej,
600g kurek,
duża cebula,
2 duże marchewki,
puszka czerwonej fasoli,
łyżeczka ostrej papryki,
łyżeczka słodkiej papryki,
 1/2 łyżeczki bazylii,
1/2 łyżeczki oregano,
2 ząbki czosnku,
sól, pieprz,
czubata łyżka mąki pszennej.


Przygotowanie


Mięso umyć, osuszyć, pokroić w kostkę. Oprószyć mąką.
Cebulę obrać, posiekać, zeszklić na odrobinie oleju. Dodać mięso, zrumienić ze wszystkich stron. Następnie przełożyć do garnka, dodać drobno posiekany czosnek i przyprawy. Zalać wodą - ok. 1 szklanki i dusić na małym ogniu ok. godziny, mieszając od czasu do czasu i w razie potrzeby podlewając wodą. 
Na koniec doprawić do smaku. 
Podawać np. z ugotowaną na sypko kaszą gryczaną.






                                   Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:



   A teraz kilka słów na temat naszej weekendowej wycieczki:) Całą grupą postanowiliśmy obejrzeć słynny Dom do góry nogami w Szymbarku:) Byłam tam kilka lat temu, jednak od tego czasu sporo się tam zmieniło... Oczywiście nasłynniejszą atrakcją jest ów dom do góry nogami:) Ale można tam obejrzeć wiele ciekawych rzeczy, np. Dom Sybiraka, najdłuższą deskę świata, bunkier, Dom Powstańca Polskiego, Kaplicę, czy największy fortepian świata. Dla dzieci wspaniałą atrakcją jest Świat Bajek oraz Park Linowy.














4 komentarze:

  1. danie świetne :) moja mama takie robi, ja nie potrafię ;/ a miejsce ciekawe :) dom robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, Łucjo to wcale nie jest trudne, na pewno potrafisz!!!

    OdpowiedzUsuń