poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Dżem z ogórka i melona z wanilią

  Nie wiem jak Wy, ale ja wszystko co mogę to pakuję do słoików;);) Z ogórków zazwyczaj robiłam po prostu ogórki kiszone i różne surówki. Tym razem postanowiłam zrobić z nich dżem:) Robiąc go miałam mieszane uczucia, ale okazało się, że całkiem niepotrzebnie! Wyszedł fantastyczny miks;) Połączenie ogórka, melona i wanilii okazało się doskonałe. Dżem ma fajny zielony kolor i jest bardzo orzeźwiający...




Składniki:
4 duże ogórki,
cały żółty melon,
łyżeczka nasion wanilii,
łyżeczka świeżej mięty,
3/4 kg cukru,
sok z 1 cytryny.



 
 
Przygotowanie
 
 
 
Ogórki obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Melona obrać, pokroić w kosteczkę. Połączyć z ogórkiem, zasypać cukrem, przykryć ściereczką i odstawić na 6 godz.
Następnie dodać nasiona wanilii i gotować ok. 40 min na małym ogniu, często mieszając. Dodać posiekaną miętę oraz sok z cytryny i odstawić na całą noc.
Następnego dnia gotować 30 min. Nałożyć do słoiczków, szczelnie zakręcić.
 
 
 


                            Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:
 

 

7 komentarzy:

  1. Takiego dżemu nigdy nie jadłam ale polecam skosztowanie surowego ogórka polanego miodem, smakuje jak melon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam niestety za miodem, ale obiecuję, że spróbuję;):)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne zdjęcia:) dżem na pewno przepszny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, czegoś takiego nie widziałam jeszcze i tym bardziej nie jadłam. Na pewno bardzo świezy i delikatny dżemik.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, a dżemik naprawdę polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyśmienity! Niedrogi, Leciuchno sobie zmodyfikowałem przepis do pierwszego gotowania wrzuciłem trzy gwiazdki anyżu. Fajny posmak dało fajny.

    Pozdr KO

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że zmodyfikowałeś przepis i że dżem smakował:)) Pozdrawiam serdecznie Magda

    OdpowiedzUsuń