poniedziałek, 1 lipca 2013

Tarta z truskawkami i kokosowym crème pâtissière

Niedawno otrzymałam od Firmy Royal Brand do testowania mąkę kokosową oraz cukier kokosowy. Postanowiłam, że na początek wykorzystam je do pysznej kruchej tarty z truskawkami i crème pâtissière. Przerobiłam oryginalny krem na kokosową wersję. Efekt naprawdę rewelacyjny!




Ciasto:
250g mąki pszennej,
50g cukru pudru,
szczypta soli,
150g masła,
skórka z 1 cytryny.
 
 
Mąkę przesiać, dodać szczyptę soli, cukier puder i skórkę z cytryny. Dodać posiekane masło, zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki.
Następnie rozwałkować i wylepić dno formy na tartę, nakłuć gęsto widelcem. Piec ok. 15-20 min w temp. 180st. Ostudzić.
 
 
Crème pâtissière:
250ml mleka,
20g cukru kokosowego,
60g zwykłego cukru,
jajko,
20g mąki pszennej,
20g mąki kokosowej,
100g masła,
500g świeżych truskawek.
 
 
200ml mleka zagotować z połową obu cukrów. Do reszty mleka dodać rozkłócone jajko oraz obie mąki i resztę cukru. Wlać na gotujące się mleko, gotować ok. 1,5 minuty. Zdjąć z ognia i dodać plasterki masła, mieszać, aż masło całkowicie się rozpuści. Wylać na przestudzone ciasto. Równomiernie rozprowadzić i wstawić do lodówki.
Owoce umyć, usunąć szypułki, przepołowić. Udekorować wierzch tarty.
 
 









Smacznego:)

Jeszcze kilka słów na temat mąki kokosowej i cukru kokosowego...

Zarówno mąka jak i cukier mają mocny kokosowy aromat, co bardzo mi się spodobało:) Produkty te doskonale będą się komponować z wiórkami kokosowymi, dzięki czemu smak będzie jeszcze bardziej intensywny.
Cukier kokosowy jest odrobinę mniej słodki niż tradycyjny biały cukier, ale za to daje nam fantastyczny kokosowy posmak. Ja z pewnością będę czasem używać tych produktów, o czym będziecie już wkrótce mogli się przekonać...


Przepis dodaję do akcji:


 
Truskawkowy zawrót głowy 2013Owoce z sadu i dzialki 


4 komentarze:

  1. świetna! też mam do przetestowania cukier i mąkę kokosową i myślę co by tu przygotować ;)Twój pomysł super

    OdpowiedzUsuń
  2. pychotka, lubię juz tę tartę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Wam bardzo, zufik ja tez myślę już nad następnym przepisem bo troszkę mi zostało mąki i cukru:)

    OdpowiedzUsuń