piątek, 14 czerwca 2013

Wrapy z tuńczykiem i warzywami

Lubicie tortille? Ja uwielbiam... gdy tylko mam czas to robię je sama i napełniam ulubionymi składnikami. Podstawą są warzywa, do tego kurczak lub np. tuńczyk, tak jak w tym przypadku. Gdy dania są kolorowe, jest znacznie więcej chętnych do jedzenia:) Ja robię tortille z mąki kukurydzianej, ale można też użyć razowej, będą zdrowsze. Równie smaczne będą ze zwykłej mąki.
 



Tortille:
350 g mąki kukurydzianej,
sól,
czosnek,
łyżka oliwy.



Mąkę zagnieść z łyżką oliwy, szczypta soli i czosnku z kostki. Dolać ok. 1 szkl. przegotowanej, chłodnej wody. Zagnieść elastyczne ciasto. Rozwałkowywać na placki o średnicy ok. 20-25cm (w zależności od wielkości naszej patelni). Smażyć na prawie suchej patelni, aż brzegi placka będą się zawijały do środka.
 


Składniki:
2 pomidory,
czerwona cebula,
puszka tuńczyka w wodzie,
2 łyżki posiekanego szczypiorku,
2 łyżki czarnych oliwek,
1/2 główki sałaty.



Sos:
1i1/2 łyżki oleju rzepakowego,
ćwierć łyżeczki skórki cytryny,
2 łyżki soku z cytryny,
sól, pieprz.



Warzywa umyć, osuszyć. Sałatę porwać na kawałki, przełożyć do miseczki, odstawić. Pomidory pokroić w kostkę, cebulę w piórka, oliwki zaś przepołowić, wymieszać ze szczypiorem. Tuńczyka odsączyć.
Wszystkie składniki sosu dokładnie zmieszać. Połową sosu zalać warzywa, resztą polać sałatę. Wymieszać. Na ciepłe tortille kolejno nakładać sałatę, warzywa i tuńczyka. Złożyć w kopertę. Przed podaniem przekroić.
 
 
 
 
 
 
 
 
Smacznego:)
Przepis dodaję do akcji:


6 komentarzy:

  1. Ale wspaniale wygladaja :) musze wyprobować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowo i jak pysznie!

    Z pozdrowieniami,

    A.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo;) Wypróbujcie, ja je uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie dawno zrobiłam pierwszy raz sama tortille i wyszły pyszne, zrobiłam z maki pszennej, a następnym razem zrobię z mąki kukurydzianej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie, wyglądają tak apetycznie, że zwariuję jak ich nie spróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ula ja czasem też robiłam ze zwykłej mąki pszennej, ale jednak smaczniejsze są z kukurydzianej:)
    Seledina to zapraszam:) Częstuj się do woli:)

    OdpowiedzUsuń