piątek, 15 marca 2013

Zupa ogórkowa z pulpecikami

Nie przepadam za zupą ogórkową, ale tą zajadam z wielkim apetytem:) A to za sprawą pysznych małych klopsików. Podaję ją z tostami, jest taka sycąca, że nie trzeba już podawać drugiego dania;)



Składniki:
10 średnich ogórków kiszonych,
2 marchewki,
pietruszka,
kawałek selera,
cebula,
8 ziemniaków,
szklanka rosołu,
1/2 szkl. słodkiej śmietany,
sól, pieprz,
2 łyżki posiekanego koperku.

Pulpeciki:
1/2 kg mięsa mielonego wieprzowo-wołowego,
4 łyżki bułki tartej,
jajko,
łyżeczka sosu sojowego,
sól, pieprz,
łyżeczka majeranku.


Przygotowanie
 
 
Ziemniaki, marchewki, pietruszkę oraz selera obrać i umyć. Wszystkie warzywa pokroić w małą kostkę. Przełożyć do garnka, zalać wodą, dodać rosół i zagotować. Mięso mielone wyrobić z sosem sojowym, bułką tartą, jajkiem i majerankiem, doprawić do smaku solą i pieprzem. Formować pulpeciki wielkości orzecha włoskiego, kłaść na wrzący wywar. Gotować ok.45 min na małym ogniu. Dodać ogórki starte na dużych oczkach i śmietanę zahartowaną kilkoma łyżkami gorącej zupy, gotować jeszcze ok. 5min. Wsypać posiekany koper, doprawić do smaku.
 
 
 
 
 
Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

 


6 komentarzy:

  1. Jak z pulpecikami, to już zajadam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to uwielbiam ogórkową, a takiej wersji tej zupy jeszcze nie jadłam. Super pomysł, na pewno przepis powtórzę u siebie w domu.
    Dziękuję za udział w mojej akcji.
    Moje Kulinarne Rozterki

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, a zupkę gorąco polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż dziś powiedział, że to najlepsza zupa, jaką zrobiłam;)

    OdpowiedzUsuń