wtorek, 26 marca 2013

Chleb ziołowy z otrębami

Wszędzie pełno domowych chlebków, w końcu i ja się odważyłam i zmierzyłam się z tym wyzwaniem. Okazało się, że nie  było się czego bać;) Przygotowanie chleba wcale nie jest takie trudne jak mi się wydawało. A smak... bez porównania z kupnym pieczywem. Przewagą jest też to, że możemy do niego dodać wszystko co chcemy:) Ja zrobiłam chleb w zdrowszej wersji na zwykłej mące pszennej oraz pełnoziarnistej z dodatkiem otrąb pszennych i słonecznika. Wyszedł fantastyczny...




Składniki:
 25dag mąki pszennej,
25 dag mąki pszennej pełnoziarnistej,
1/2 szkl. otrębów pszennych,
50g świeżych drożdży,
1/2l ciepłej wody,
po łyżeczce: majeranku, tymianku, oregano,
łyżka cukru,
łyżeczka soli,
2 garści słonecznika.


Przygotowanie


Mąkę przesiać, dodać otręby, przyprawy, cukier, sól oraz słonecznik. Drożdże rozkruszyć, dodać do mąki. Wlać przegotowaną letnią wodę. Zagnieść gładkie elastyczne ciasto, ułożyć w natłuszczonej i wysypanej bułką tartej keksówce. Wierzch posypać słonecznikiem. Odstawić na ok. 45-60min w ciepłe miejsce.
Następnie piec przez ok. godzinę w temp. 190-200st. Ostudzić na kratce.
 
 








Smacznego:)

Przepis dodaję do akcji:

 

2 komentarze: